Monday, April 11, 2011

Snippets 16

Dah lama tak buat Snippets kan. Marilah

Kalau bukan dimusababkan entry yang telah di-schedule-kan untuk di-publish-kan secara otomatik pada hari dan waktu yang sepatutnya, sebenarnya saya ini telah lama hiatus. Well apakah yang mahu saya tulis untuk entry kali ini. Hmm...

Caffeine Kepala dah pening sebab caffeine withdrawal. Clinical phase ni sangat susah nak maintan level caffeine yang cukup untuk berfungsi. Kalau weekend tu boleh je achieve 2 jugs of green tea (bersamaan 8 uncang teh), tapi kalau time clinical cenggini disebabkan tak nak beg berat, boleh bawa half a jug je for 10 to 12 hours supply. Mana tak kepala macam ada orang tonyoh guna baseball bat. Terutama sekali kat area frontal sinus ni. Tapi sebab saya ini sadomasochistic punya asshole, saya tak bother makan painkiller.

New Posting – Last time posting surgery adalah kat HRPZII. Time Clinical Training BMS dan time mula-mula Phase III MBBS tempoh hari. Unlike dahulu, sekarang laying back bukanlah suatu pilihan. Lebih-lebih lagi sudah ada Clinical Invigilator yang mengawasi sepanjang masa dan dah ada attendance yang sangat banyak untuk di-sign, rasa macam kerja kat Percetakan Wang Nasional, asyik nak kena turunkan autograph je.

Kelantan - Saya sangat rindu Kelantan sebenarnya. Tak tahu pasai apa. There’s something about KB yang kita akan rindu. Not merely the food or people tapi suasana, atmosphere yang sangat calm and rush-free. It’s like an oldtown but people were less stressful (at least to me). Tak tahu macamana nak gambarkan, KB to me is such a place which kalau takde internet pun gerenti boleh survive. Not many thing to do there, tak yah cakap pasal TV yang RTM memanjang. Seriously RTM sangat terang kat situ cam ada konspirasi kerajaan persekutuan untuk menyebarkan propaganda kat situ. My heart is somehow tamer and calmer there. This is the place bila ko duduk kat rumah doing nothing but breathing and respirating is enough to make you happy. I admit it is hot there but overtime you’ll get use to it. The place itself is enough to make you happy. My theory is, maybe because Kelantan is blessed sebab orang-orangnya sangat beriman so walaupun (as mass media said) negerinya dikatakan mundur dan orangnya disinonimkan dengan kemiskinan, tapi negerinya tenang dan aman. Sebab tu rakyatnya tidak kisah memilih PAS walaupun tidak banyak kemajuan yang dibawa tapi rahmat dan berkah itulah yang membuatkan rakyatnya gembira.

Tab – Sangat gembira apabila dah banyak geng Tab. This multifunctioning magical inanimate creature is (not to sound extreme) a must for everybody working in a hospital. It’s a reference book, a distraction, work, an entertainment on the go. Bila kita tiada masa untuk berlepakan di library flipping through mountain of thick book, Tab is the answer. Bila tiba-tiba member kena soal time Bed Side Teaching and nobody knows the answer, Tabbies adalah orang yang straight away buka Google search dan mendapat jawapan. Bila rasa bosan berjalan bermeter-meter dari ACC ke bangunan ward, atau terasa sangat lama menunggu lif, tab is the entertainment. Tab adalah kamera berskrin bapak besar untuk menangkap gambar dari report BHT patient yang tebal, sambil sorang member lagi check line clear. Tab is the source of connection untuk berYM dengan member kat ward sebelah tanpa meluakkan kredit phone. Tab adalah jawapan kepada 24-hour conection dan status-whoring di FB sepanjang masa. Tab is your next excuse to function. Yeah!



No comments:

nuff.nang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...