Thursday, March 10, 2011

Pecah Kaca Pecah Gelas, Pecah Kepala…Ko Memang Clumsy

…dalam busy-busy compile-kan proposal correction sempat lagi tulis blog. Huhu…

…oh rumah saya ada cicak Gecko (a.k.a Tokey). Tapi sampai sekarang dia tak berbunyi. Housemate tangkap kat Sungai Tua. Giler ah, dah lah aku tido kat ruang tamu, kalau tengah-tengah malam cicak tu bunyi, angker gak.

…dulu masa abang sulung guna SPSS key in data, selalu je pandang sebelah mata. Ape ke menatang yang dibuatnye. Pas tu dia guna software PeachTree untuk accounting, langsung tak paham. Nasib baik aku tak amik jurusan account. Alangkah buat basic account untuk Kemahiran Hidup dulu pun agak terseliuh, inikan pulak account. I have greater respect for accountant now. Saya berjanji tak akan pandang abang saya sebelah mata lagi.

…SPSS ni kinda fun juga kalau kita ni jenis suka buat benda berulang-ulang macam data entry clerk, semalam aku set data value pun ah amik dua jam. As you know saya ini sangat easily distracted dan well-known dysfunctional multitasker. Nak key-in data dari pukul 9 malam sampai 9 pagi dengan break tengok citer House (best woo episode 15, ada musical). Ada 172 questionnairesssss (<—sic) dan 32 variables. Sepanjang malam mulut kumat-kamit nombor. 22.1.1.1.1.1.1 bermaksud “22 year-old Malay male single full-time student taking BMS course in 1st year". Itu baru 7 variables, bayangkan 32 variables kali 172 data set. Pergh…

…sambil-sambil tu cari journal pasal depression. Thank Lord banyak journal yang free in PDF form.

…mendengar marathon album Immediate Music (Trailer Head, Themes for Orchestra and Choir), Michael Buble (Self-Titled, Call Me Irresponsible, It’s Time, and Crazy Love – Hollywood Edition) dan Frank Sinatra album (The Kings of Swing) with Michael Buble  dan Joni Mitchell (Blue and Best of) sambil play video Adele ‘Someone Like You’ in BRIT Awards 2011 berulang-ulang ketika key-in data adalah punca survival saya selama 12 jam depan laptop. Bersama snack Cocopie, Frontier Blueberry Blooms Wafer Cubes dan tonnes of chewing gum. Oh kalau saya amalkan selalu, saya akan menjadi supreme obese dengan risiko CVD to the roof dan DVT waiting to happens sebab banyak duduk. But at least saya ada oral cavity yang sihat albeit all the unsightly amalgams. Pardon how silly hypochondriac asshole I am.

…baru-baru ni sedar berat badan ada turun 2 kilo. Fikir-fikir balik sebab apa. Review balik diet dan supplement. Oh rupa-rupanya ia berlaku sejak saya mengambil calcium tablet. Search kat Google, oh calcium memang known to help in weight loss. Saya mengambilnye dengan niat cardioprotective sebab saya sangat sedentary, dapat double-edge sword plak. Seriously, kalau saya lebih kurus lagi, saya mungkin boleh diikat tali dan diterbangkan musim berangin kelak.

…have you heard about Amateur Transplants, duo ni adalah doktor yang suka buat cover lagu-lagu terkenal dan jadikannya entertaining dengan memasukkan medical fact in it so senang nak ingat. Walaupun mereka berdua adalah sangat vocally challanged (a.k.a sumbang trang kang kang), but at least it is still funny. My favorite is Anaesthetist’s Hymn, The Drugs Song dan Dorsal Horn Concerto.

…Andrej Pejic membuatkan saya dumbfounded. Kenapakah dia dipilih menjadi main feature dalam Jean-Paul Gaultier haute couture wedding dress? Which is the most anticipated show that night in Paris Fashion Show…mungkin ini jawapannya…

38602-800w

…silalah Google sendiri sebab apa saya pening kepala…

No comments:

nuff.nang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...