Monday, November 30, 2009

Amma! Appa! No Water!


Baru aku nak budget insaf bila air dah keluar pukul 12 tadi. Tetiba balik rumah lepas lunch tadi, dey!!! air dah takde balik. Camna ko repair paip tu Yop? Ko letak selotep je ke? Merana mandi air sebaldi je. Terasa cam kat Darfur plak. Oh Perdana Joint Management Body (PJMB), tak ke kau tahu aku ni rajin memerut, kalau air dah takde, camne aku nak flush toilet. Perlukah aku berak dalam plastik?

Pejabat Syabas dekat je, tapi dekat tak bermaksud sayang. Kau bayangkan, pekerja Bangla dan Nepal tu sungguh ‘semerbak’ pada waktu biasa bila air melimpah ruah. Cuba ko formulakan secara matematik dalam graf kuadratik, bagaimana exponentially linearnya tahap ‘semerbak’ mereka apabila air takde. Mereka boleh meninggalkan bau, 40 saat di belakang mereka selepas kita lalu dekat mereka tau. Dalam lif tak payah cakap, extreme medieval torture gila bangsat. Kat tangga pulak, dorang dah kat tingkat bawah, aku kat tingkat 3 baru keluar rumah dah terhidu kesan lintasan diorang tau. Concentration musk diorang sangat pekat sampai angin takbleh dissipate dengan cepat. Bayangkan…bayangkan…bayangkan. Tak ke biru aku nak menahan nafas.

Aku respek dengan penghuni blok 2 yang selalu ditimpa ketiadaan air. Camner korang survive ar? Ke perkara itu sangat natural kepada korang ibarat “Wa mandi tak mandi wa tak kesah. Mandi tu just aktiviti masa lapang. Kalau ada masa, wa mandi. Tak wajib pun,” ke korang ambik feel je tengok kolam depan rumah dah terasa cam tak payah mandi.

Tetiba penghuni blok satu wangi semacam je hari ni. Setengah botol minyak wangi kau sembur, tak kan mendatangkan kesan pada mamat-mamat Bangla dan Nepal itu Yop. Kau lalu je kat sebelah, nescaya bau perfume ko gi ke mana, consciousness ko gi ke mana.

Oh PJMB, besok aku dah start praktikal kat IPR. Mahukah kau kami menjadi pembunuh kepada pesakit IPR akibat serangan bauan busuk akut atau Acute Horrendous Stench Attack (AHSA)? Lebih-lebih lagi kami yang belum belajar ACLS ni. Sia-sia je kan. Ni dah ada rasa-rasa sensasi di descending colon nih.

No comments:

nuff.nang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...