Thursday, January 20, 2011

Run Baby Run Baby Run Baby Ruuuunn...


...kata Sheryl Crow...

Sedang taking a break dari kerja-kerja yang menimbun sambil mendengar Sheryl Crow's Hits And Rarities. Mencuba keras untuk menjadi denial walaupun saya tahu that sorts of coping mechanisms jarang berakhir dengan happy ending. Let say sleeping 16 hours in and extreme lordotic posture ended-up with waking with back pain. Bekerja part time sebagai pole dancer di dalam mimpi adalah salah dalam perlembagaan chiropractic.

Kerja bertambah-tambah dan dateline tidak berganjak. Kalau dateline berganjak seperti mana procrastination bermakna ia tidak akan selesai menjelang 2012 (read: Hospital Shah Alam). Perhubungan ini dipermudahkan dengan graf linear. Hubungan ini dinamakan direct proportionate atau berkadar langsung.


X-axis adalah waktu dateline yang diberikan untuk menyiapkan kerja, Y-axis adalah procrastination yang akan dilakukan oleh student.

Oh alangkah saya tiba-tiba mencintai arithmetic ketika ini. Tiba-tiba rindu pada cikgu Add Math saya yang memakai fesyen rambut bob cut with bang sewaktu fesyen itu di zaman kegemilangan tahun berapa puluhan dulu hingga kembali 'in' semula kini. Iya dia juga ada cermin mata goggle dan polka dot skirt dan blouse. Dia selalu menjadi bahan lawak jenaka student sebab she refused to leave that era during my school years. Sekarang, who's laughing? She must be the most retro-fashionable teacher kat alma mater saya sekarang, without even trying.

Multitasking juga tidak membantu apa-apa dalam usaha anda. But memetik kata-kata Sheryl Crow "If It Makes You Happy...it can't be that bad".

Semua benda nak dicampakkan kepada saya, ko ingat aku ni Mikhail Gorbachev ko nak campak tomato suke-suke hati.

Kadar kemalasan saya juga sudah menghampiri tahap kritikal.

Dan Shery Crow juga berkata "A Change Will Do You Good"



No comments:

nuff.nang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...